ESP’ye yönelik 3 Şubat’ta gerçekleştirilen tutuklama saldırısında 83 sosyalist tutuklandı. Devlet terörünün hedefi haline getirilen ESP’li dostlarımız, tutuklanmalarının ardından hapishanelerdeki sevk saldırılarına ve keyfi baskı uygulanmalarına maruz kalıyorlar.
8 Mart Pazar günü 1 Mayıs Mahallesi’nde EMEP, ESP, Köz, Partizan ve DEM Parti olarak ESP’ye yapılan operasyon ve saldırılara karşı devrimci dayanışmayı büyütmek için Atılım Gazetesi satışı gerçekleştirdik.
Mahallemizdeki siyasetler olarak bir araya geldiğimizde ilk olarak ortak bir gazete satışı gerçekleştirmek gerektiğini ve bu saldırıların ne bugün ne de yarın bitmeyeceğini belirttik. Saldırılara karşı mücadeleyi büyütüp tüm çalışmalarımızı ESP’yi görünür kılarak yürütmenin gerekli olduğunda ortaklaştık. Bunun bir yolunun da Atılım Gazetesini ezilenlere ve emekçilere ulaştırmak olduğunu kararlaştırdık.
Gazete satışını ajitasyonlarımızla birlikte yaptık. Ajitasyon içeriğimiz “Bizler bu mahallede bulunan devrimci siyasetler olarak ESP’ye yapılan operasyon ve saldırılara karşı dayanışmayı büyütüyoruz. Sizi de bu dayanışmayı büyütmeye ve ESP’nin yanında olamaya davet ediyoruz ” şeklindeydi.
Köz’ün arkasında duran komünistler olarak, ESP’li devrimcilere yönelik saldırının yalnızca bir örgüte değil, bir bütün olarak emekçilere ve devrimci mücadeleye yönelmiş bir saldırı olduğunun altını çiziyoruz.
Saldırıların hedefinde ESP’nin olması şaşırtıcı değil, çünkü ESP sokak diyor; emekçilerin CHP’ye yedeklenmeden kendi bağımsız talepleriyle harekete geçmesini savunuyor. Hükümetin korkusu da tam olarak bundan kaynaklanıyor.
Çünkü hükümeti korkutan şey, emekçilerin hükümete karşı sokağa çıkması ve mücadele etmesidir. ESP’ye yönelik saldırılar da tam olarak bu korkunun ürünüdür. Amaç devrimcilikte ısrar edenleri sindirmek ve devrimci mücadeleyi ezmeye çalışmaktır. ESP’ye yönelik saldırıların tüm emekçilere, ezilenlere ve örgütlü mücadeleye bir saldırı olduğu bilinciyle ESP’li tutsakların yalnız olmadığını göstermek üzere her yolla devrimci dayanışmanın yükseltilmesini sağlayacağız.
Eğer hükümeti korkutan emekçilerin bağımsız mücadelesiyse, yapılması gereken bu mücadeleyi daha güçlü biçimde sürdürmek ve büyütmektir. Bu aynı zamanda bugün tutsak edilen devrimci arkadaşlarımıza karşı sorumluluğumuzdur. Tüm siyasi tutsakların özgürlüğe kavuşması ancak bu bilinçle yürütülen bir mücadele ve kavganın sonunda gerçekleşebilir.
ESP’yi savunmak, Türkiye’de devrimci kaygılarla emekçileri örgütleme mücadelesi yürüten tüm devrimci güçlerin sorumluluğudur.
Yaşasın Devrimci Dayanışma!
1 Mayıs Mahallesi’nden Komünistler










